"Szeressük hazánkat, nemzetünket és szakunkat hűséggel,
egyetértéssel és összetartással."
Bedő Albert 1911

Országos Erdészeti Egyesület

InnoWaggon - új vasúti fuvarozási technológiát alkalmaz a KEFAG Zrt.

InnoWaggon - új vasúti fuvarozási technológiát alkalmaz a KEFAG Zrt.

Számos áruféleség számára az eddigieknél gyorsabb, tisztább és áttekinthetőbb árukezelést tesz lehetővé az az új vasúti fuvarozási technológia, amelyet Magyarországon először sajtótájékoztatón mutatott be Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke közösen a technológiát kifejlesztő Innofreight vállalat vezetőjével, Wanke Pussettel.  Az eseményen részt vettek a Rail Cargo Austria AG, a Kiskunsági Erdészeti és Faipari Zrt. (KEFAG), valamint az osztrák Papierholz Austria GmbH vezető képviselői is, akik megtekintették az InnoWaggonokba való berakodást.

Az Európa-szerte újdonságnak számító InnoWaggon számos szabadalmi bejelentéssel védett, könnyűszerkezetű, univerzálisan alkalmazható 80 lábas konténerkocsi. A konténerek befogadóképessége 46,4 köbméter, a konténereket szállító kocsik maximális terhelhetősége 54 tonna. A technológia a hagyományos árukezeléshez képest csaknem felére rövidítheti a be-, illetve kirakodási időt.

A Rail Cargo Group és az Innofreight Speditions GmbH az új vagon- és átrakodási koncepciók közös kidolgozásával és megvalósításával az európai vasúti forgalom optimalizálását tűzte ki célul. A saját fejlesztésű, speciális konténerek kialakítása lehetőséget nyújt arra, hogy optimális eszközöket bocsássanak a vevők rendelkezésére a mindenkori ágazat speciális követelményeinek megfelelően. Mindez lehetővé teszi, hogy az új InnoWaggonnal kombinálva a megrendelők igényeihez igazodva rövid idő alatt különleges, egyedi szállítási megoldásokat lehessen kidolgozni.

Az innováció előnyeire hazánkban elsőként az erdőgazdaságok figyeltek fel, az első szállítmányok is különféle faipari termékek. A technológiát már alkalmazzák a Kiskunsági Erdészeti és Faipari Zrt. és a Papierholz Austria GmbH közötti fuvarozásban.

Forrás: Magyar Közlekedés

Fotók: MTI/Ujvári Sándor

Hírszerkesztő: Nagy László