"Szeressük hazánkat, nemzetünket és szakunkat hűséggel,
egyetértéssel és összetartással."
Bedő Albert 1911

Országos Erdészeti Egyesület

Kiránduló- és fotósvonat Lilla napon Lillafüreden

Kiránduló- és fotósvonat Lilla napon Lillafüreden

A kissé borongósan és fagyosan induló idő ellenére közel 150-en vettek részt a Lilla-napi vonatozáson és az ahhoz kapcsolódó programokon. Szombaton kora délelőtt két különvonat indult az ÉSZAKERDŐ Zrt. által üzemeltetett Lillafüredi Állami Erdei Vasút fővonalára, Lillafüreden át Garadnára.

A kiránduló- és a fotósvonat utasainak programja Diósgyőr-Majláth forgalmi telepig javarészt megegyezett. Az erdei vasút központi állomásán Korek Károly nyugalmazott vasúti szakfelügyelő tartott rövid előadást a LÁEV máig megőrzött gőzmozdonyának, a 447,401-es pályaszámú, Lilla nevű lokomotívnak a történetéről. A jármű 60 évvel ezelőtti üzembeállításának emlékére a résztvevők koszorút helyeztek el a mozdony oldalán. A hazánkban utolsóként megmaradt, Kv-4-es típusú mozdony üzemben töltött éveire szerény fotókiállítással is emlékeztek a szervezők, melynek helyszínéül a kisvasút személykocsijait választották.

A két szerelvény programja innentől szétvált: a kirándulóvonat utasai Puskaporoson leszállva, elsétáltak a felsőhámori temetőn át Lillafüredre. A túra kalauza Nagy Gábor, a Herman Ottó Emlékház vezetője volt, aki érdekes ismertetőt tartott a 100 évvel ezelőtt elhunyt neves természettudósunkról. A Lillafüredre érkezés előtt sokaknak kellemes újdonság volt a gyönyörűen felújított lillafüredi függőkertek látványa. A séta után az utasok vonattal folytatták útjukat Garadna végállomásig, ahol már várta őket Tajnai Róbert, az ÉSZAKERDŐ Zrt. Lillafüredi Erdészetének vezetője, aki a tavaly felújított Pisztráng tanösvényen kalauzolta végig az érdeklődőket. A könnyű, de tartalmas kirándulásról visszatérve a Mókus Odú büfé várta a vendégeket frissen készült disznótorossal, forralt borral és emelkedett hangulattal.

A vasútbarátok fotósvonata mindeközben a vonal legszebb pontjain meg-megállva nyújtott lehetőséget jobbnál jobb felvételek készítésére. A C-50-es mozdony által továbbított vonat Garadna és Lillafüred között völgymenetben volt a leginkább „izgalmas”, hiszen a szerelvénybe két teherkocsit is besoroztak. Ilyen összeállításban már igen régen nem közlekedett utasokat is szállító vonat a LÁEV hálózatán, ezért nem volt meglepő a vasútfanatikusok lelkesedése.

A tartalmas nap végén a résztvevők kellemesen megfáradva, de élményekkel feltöltődve térhettek vissza Miskolcra. A második, később induló különvonat legelszántabb utasai még egy esti sétát is tehettek a lillafüredi függőkertekben, ami talán így, kivilágítva a legszebb.

Forrás: ÉSZAKERDŐ Zrt

Szerző: Jakóts Ádám

Fotók: Jakóts Ádám

Hírszerkesztő: Nagy László