Az Országos Erdészeti Egyesület Oktatási Szakosztálya 2016. december 12-én tartotta legutolsó szakosztályülését a Wagner Károly Erdészeti Szakkönyvtárban. A szakmai rendezvényen a szakosztály tagjai mellett a hagyományosan erdészeti szakképzéssel foglalkozó oktatási intézmények képviselői is részt vettek.
A szakosztályülésen a tagok először Keresztes György előadását hallgatták meg Az örökerdő-gazdálkodás múltja, jelene és jövője Magyarországon címmel. Az előadást követő hozzászólások is azt bizonyították, hogy időszerű volt az Oktatási Szakosztálynak ezzel a témakörrel foglalkozni, megvitatni, hogy hogyan lehet a kérdést az erdészeti szakképzésbe beiktatni.
A második napirendi pontban Andrésiné dr. Ambrus Ildikó szakosztály elnök tartott előadást Az erdészeti szakmunkásképzés gondjai, a szakmaszerkezet befolyása a foglalkoztatásra, az erdészeti szakmunkás, mint hiányszakma címmel. Az előadás részletesen kitért a szeptembertől hatályos új Országos Képzési Jegyzék szakmánkat érintő változásaira, illetve bemutatta a szakmaszerkezeti döntés értelmében a 2017/18-as tanévben indítható erdészeti szakmunkás, erdésztechnikus, vadgazdálkodási technikus valamint ágazati képzések megyénkénti és fenntartónkénti keretszámait.
Külön részletesen foglalkozott az erdészeti szakmunkás szakképesítés hiányával, illetve javasolta az erdőgazdaságok igényeinek felmérését, és a gazdálkodói adatok ismeretében annak a kezdeményezését, hogy az erdészeti szakmunkás szakképesítés a jövőben a hiányszakmák közé kerüljön.
A harmadik előadást Halápi Nándor, a szakosztály titkára tartotta Az Erdésztechnikus képzés során felmerülő kérdések címmel. Előadásában ismertette a szakmai képzésben bekövetkező változásokat, a szakmai képzés óraszámainak a csökkenését. Az új szakgimnáziumi képzés bevezetéséből adódó kérdések, - mint például az érettségivel megszerezhető Természetvédelmi munkatárs vizsgájának a kérdése, a T kategóriás jogosítvány képzési költségeinek a finanszírozása, vagy talán a legfontosabb az ebben a tanévben ágazati érettségit tevők érettségi követelményeinek a hiánya- mind-mind komoly kihívást jelentenek az oktatási intézmények számára.
A szakosztály jelenlévő tagjai egyetértettek abban, hogy ezeket a problémákat a fenntartó felé is jelezni kell.
A következő napirendi pontokban a tagok a 2017. évi munkaterv javaslataikat tették meg, majd egy rövid tájékoztatót hallgattak meg Lomniczi Gergelytől az Országos Erdészeti Egyesület főtitkárától, elsősorban az oktatást is érintő jövő évi egyesületi feladatokról.
A hivatalos program lezárását követően még kötetlen beszélgetést folytattunk az oktatás aktuális problémáiról.
Forrás: OEE Oktatási Szakosztály
Szerző: Andrésiné dr. Ambrus Ildikó
Fotók: Kiss Ferenc Erdészeti Szakközépiskola
Hírszerkesztő: Nagy László