"Szeressük hazánkat, nemzetünket és szakunkat hűséggel,
egyetértéssel és összetartással."
Bedő Albert 1911

Országos Erdészeti Egyesület

A Balaton-felvidéken járt az OEE Visegrádi Helyi Csoportja

2015. augusztus 27-én, délelőtt érkezett meg csapatunk Gyenesdiásra, ahol már Horváth Iván, a Bakonyerdő Zrt. vezérigazgató helyettese, a Pápai HCs elnöke és Rosta Katalin várta csapatunkat. Az üdvözlések és a Bakonyerdő Zrt. rövid, átfogó bemutatása után a Természetházában lévő kiállítást néztük meg. Nagy tetszést aratott körünkben a különböző bemutató, szemléltető eszközök sokfélesége.

A szűkös idő miatt házigazdáink egészen a Batsányi kilátó tövéig terepjárókkal vitték fel a 25 fős társaságot. A kissé párás idő ellenére is mesés panoráma tárult elénk, a Balatonról és a környékéről. Innen Szigligetre indultunk, ahol az Óvárhoz vezető 400 lépcső megmászása sem törte meg lelkesedésünket. Ez egy kisebb dombon lévő erőd volt hajdanán, most az alapfalaira épült kilátó vonzza az erre túrázókat.

Fáradalmainkat egy közeli boros pincében pihentük ki, ahol először egy rövid borkóstolón vettünk részt, majd megebédeltünk. A Monostorapáti Erdészet több történelmi emlékhelyet is gondoz. Mivel a Pilisi Parkerdő Zrt. kezelésében is vannak pálos emlékhelyek, így a Salföldi és a Bakonyszentjakabi templomromokat kerestünk fel.

Már esteledett, mire szálláshelyünkre értünk, a Balaton-felvidéki Erdészeti erdei iskolához. Vacsora után még éjszakába nyúlóan folyt a beszélgetés,  a helyi kollégákkal.

Másnap, reggeli után, Devecser felé vettük utunkat. A Devecseri Erdészet bemutatása után az újfaluban épült Kápolnát és Kolontáron, a vörösiszapos emlékparkot néztük meg. Ennyi év után is érzékeltük, hogy megdöbbentő pusztítást végzett a „vörös ár”!

Végezetül a Bakonybéli Erdészetnél tettünk látogatást. Az általános ismertetés után a Kőris-hegyi kilátóba mentünk fel. Ez a panoráma is magáért beszélt! Visszafelé úton megálltunk, hogy egy rövid sétával, az Európában is ritkaságszámba menő halomsírokat megnézzük. Történészek szerint ezen a helyen kb. 226 halomsír található, bár többségüket inkább csak buckának nézné a közönséges arra járó.

Bakonybélbe visszatérve a bencés apátság barokk templomát és a gyógynövény kertjét néztük meg, majd indultunk Huszárokelőpusztára, a kirándulást záró ebédre.

Minden helyszínen bőséges tájékoztatót kaptunk a közjóléti létesítmények eredetéről, történetéről, történelméről. A számtalan közjóléti fejlesztés felkeresése mellett sok mindent hallottunk a környék erdeiről is, a mindennapok örömeiről és nehézségeiről.

Ezúton is tisztelettel köszönjük Varga László vezérigazgatónak, Horváth Iván Helyi Csoport elnökének, és valamennyi közreműködő „bakonyerdős” kollégának, hogy megszervezték ezt a kirándulást és vendégül látták a Visegrádi Helyi Csoportot. A programot Stubán Zoltán, a Pápai HCS titkára állította össze, bemutatva nekünk a Bakonyerdő Erdészeti és Faipari Zrt. közelmúltban megvalósított közjóléti fejlesztéseit.