"Szeressük hazánkat, nemzetünket és szakunkat hűséggel,
egyetértéssel és összetartással."
Bedő Albert 1911

Országos Erdészeti Egyesület

Programozó verseny és robotok segítik az erdőkkel kapcsolatos szemléletformálást

Programozó verseny és robotok segítik az erdőkkel kapcsolatos szemléletformálást

Az Erdőjáró és a Kisvasutak applikációk megvalósítása után az Észak-Magyarországi Informatikai Klaszter a Forester programozó verseny megszervezésére kapott lehetőséget. Az Agrárminisztérium az applikációkhoz hasonlóan támogatta a program megvalósítását, melynek kiemelt szakmai partnere ezúttal is az ÉSZAKERDŐ Zrt., és a Miskolci Egyetem. A vetélkedő célja, hogy a digitális technológiák felhasználásával felhívják a diákok figyelmét az erdők megóvásának és gyarapításának fontosságára.

Nagy János földügyekért felelős helyettes államtitkár a verseny megnyitóján elmondta, hogy az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti a fiatalok természeti értékekkel kapcsolatos ismereteinek bővítését. Hangsúlyozta, hogy a változó környezeti viszonyok között nemcsak a szakembereknek, hanem az egész társadalomnak aktívan tennie kell a meglévő erdők fenntartásáért, a legfrissebb tudományos ismereteket és a legfejlettebb eszközöket alkalmazva. A Forester programozó verseny ötvözi a természetért való aktív cselekvést a 21. századi technológiákkal, így az iskolások számára szemléletesen bemutatja a természet megőrzésének lehetőségeit - tette hozzá a helyettes államtitkár.

A Wedoer Forester programozási verseny célja, hogy játékos formában hozza közelebb a gyerekeket az erdőhöz és rávezesse őket az erdővel kapcsolatos feladatok megoldására. A verseny 3 részből állt: csapatmunka-prezentáció, robot-design és robotjáték. A prezentáció során a csapatok bemutatkoztak, ismertették a felkészülés menetét és szót ejtettek az erdőhöz fűződő kapcsolatukról. Az ötletes előadásokat zsűri értékelte, akiknek néhány előadás annyira megtetszett, hogy a robotjáték szünetében két előadást a rendezvény látogatóinak is bemutattak. A bírálók között helyet kapott az ÉSZAKERDŐ Zrt. két munkatársa, Bózsó Gyula műszaki osztályvezető és Pál János Viktor műszaki előadó is.

A robotdizájn feladatnál a csapatok egy-egy tagja mutatta be a megépített robotokat. A robotjáték során - az erdőgazdaság munkatársai segítségével összeállított - erdei munkákat imitáló feladatokat kellett elvégezniük, amelyek között egyebek mellett erdei utak javítása, vadvédelmi kerítés építése, faanyagszállítás, vadetetők feltöltése is szerepelt, de még a szemét összeszedésére is voltak megoldási javaslatok.

Az összetett verseny első helyén az edelényi Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskolából érkezett Atomrobotok csoportja végzett. Az ÉSZAKERDŐ Zrt. a csapatmunka-prezentációban az erdészeti szempontból legügyesebben összeállított és bemutatott három csapatot külön díjazásban részesítette. Az erdőgazdaság szakmai különdíját az InfoSzöged (Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Sajószöged), a Szent Imre (Szent Imre általános Iskola, Miskolc) és az Atomrobotok (Szent Miklós Görögkatolikus Általános Iskola, Edelény) nevű csapatok kapták. Az ÉSZAKERDŐ Zrt. ezúton is gratulál mind a 12 csapat tagjainak és felkészítőiknek!

Forrás: AM Sajtóiroda, ÉSZAKERDŐ Zrt.

Fotók: ÉSZAKERDŐ Zrt.

Hírszerkesztő: Nagy László