"Szeressük hazánkat, nemzetünket és szakunkat hűséggel,
egyetértéssel és összetartással."
Bedő Albert 1911

Országos Erdészeti Egyesület

Majd egy évszázada az utasok szolgálatában

Majd egy évszázada az utasok szolgálatában

1906-ban Gyöngyössolymos határában egy, a mátrai fakitermelésre alapított részvénytársaság és az Egri Érseki Uradalom nyitotta meg az első, keskenyvágányú, 600 mm nyomtávolságú, lóvontatású gazdasági vasútvonalát a Mátrában. Folyamatosan bővítették, majd 1916-ban a gyöngyössolymosi vonalakon a lovakat gőzmozdonyokkal váltották fel.

1911-től épült ki a Gyöngyös-Parád közötti országút padkáján a farkasmályi kőbányától egy gazdasági vasútvonal, melynek befejezését Mátrafüredig a háború félbeszakította. Az új nyomvonalon 1923-ban indul meg a teherszállítás. 1926. június 19-én indult meg a személyszállítás, amelynek évfordulóját - kicsit a szezonnyitásra előrehozva,- 2016. május 1-én ünnepelt meg a "MÁTRAVASÚT" fenntartója az EGERERDŐ Zrt.

A Majálisra és a Füredi Betyárbazárba látogatók a gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola tanárainak és diákjainak köszönhetően ünnepi díszbe öltöztetett vonaton utazhattak és az indító és fogadó állomások az ünnephez méltó díszeket kaptak. A szülinaphoz torta is dukált, így a 10.45-ös járattal érkezőket dr. Jung László, az EGERERDŐ Zrt. vezérigazgatója fogadta egy kis visszaemlékezéssel Majd felvágásra került a nemcsak szép, hanem ízletes ünnepi torta is.

Forrás: EGERERDŐ Zrt/Facebook

Fotók: EGERERDŐ Zrt/Facebook

Hírszerkesztő: Nagy László