"Szeressük hazánkat, nemzetünket és szakunkat hűséggel,
egyetértéssel és összetartással."
Bedő Albert 1911

Országos Erdészeti Egyesület

5 év alatt 100 millió fa ültetése - az OTP Bank a Mastercard Priceless Planet Koalíció tagja lett

5 év alatt 100 millió fa ültetése - az OTP Bank a Mastercard Priceless Planet Koalíció tagja lett

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez. Az OTP 100.000 euró adománnyal is támogatja a fenti törekvéseket.

A 2020 januárjában indult Priceless Planet Koalíció öt év alatt 100 millió fa ültetésével egyesíti a fogyasztók, a pénzintézetek, a kereskedők és a városok erőfeszítéseit az éghajlatváltozás elleni küzdelemben – mindezt a Conservation International (CI) erdészeti szakértőivel és a World Resources Institute-tal (WRI) együttműködve.

A résztvevő partnerek – köztük immár az OTP Bank is – több országban kampányok segítségével mozgósítják a fogyasztókat a környezetvédelem érdekében. Az akciók során innovatív adományozási technológiákkal is támogatják az erdőfelújítási törekvéseket. A koalíció szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során három faültetési helyszínt jelölt ki a következő évre Kenyában, Brazíliában és Ausztráliában. Később ezt további helyszínekkel is bővítik, amelyek szintén megfelelnek majd a tudományos kritériumoknak.

Az OTP Bank egyre többet tesz a fenntartható jövőért – közölte a mai sajtótájékoztatón Csányi Péter, a hitelintézet vezérigazgató-helyettese. Létrehozta a Zöld Programot, amely kifejezetten a zöldfinanszírozások, ESG-befektetések terén segíti szakértőként a gazdasági szereplőket. Emellett az ESG-programja a szabályozók felé történő megfelelésen felül a fenntarthatósági szempontok minél szélesebb körű érvényesítését tűzte ki célul.

Az OTP Bank 2022-től vállalja a nettó karbonsemleges működést és folyamatosan indít olyan a környezeti és társadalmi fenntarthatóságot támogató kezdeményezéseket, banki fejlesztéseket, amelyek az ügyfelek számára is kézzelfoghatóan bizonyítják, mennyire fontos a környezettudatosság, az esélyegyenlőség vagy éppen a pénzügyi edukáció.

Forrás: mfor.hu

Fotók: Mastercard PPC

Hírszerkesztő: Nagy László